czwartek, 29 października 2020

Zakwas na chleb żytni przepis

Osobom początkującym w temacie wypieków na zakwasie polecam wyhodowanie, w pierwszej kolejności zakwasu żytniego. Jest wiele sposobów na jego przygotowanie, ale poniżej przedstawię metodę moim zdaniem najprostszą i najbardziej efektywną. Potrzebuję przepis na dobry chleb ŻYTNI bez dodatku pszennej mąki która zawiera gluten. Niestety mam chore jelita dość poważnie nie mogę spożywać glutenu i mogę tylko chleb żytni na zakwasie naturalnym.


Ciężko dostać taki w miejscu w którym mieszkam. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na zakwasie żytnim, pszennym i orkiszowym - zarówno chleb pszenny, żytni jak i orkiszowy - w wersji jasnej i razowej.

Bardzo proszę o przepis na zakwas, a jeśli masz jakiś sprawdzony przepis na chlebek żytni, byłabym bardzo ale to bardzo wdzięczna. Co jakiś czas sprawdzam różne przepisy na zdrowe, domowe pieczywo, ale ciągle to nie to. Pozdrawiam i życzę powiedzenia w pieczeniu. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Ciasto na nim zachowuje się w inny sposób, na zakwasie żytnim chleb jest po prostu smaczniejszy, do tego siatka glutenu rozkłada się lepiej w cieście, a przecież na pięknych pęcherzykach chyba zależy każdemu #128578; Ale z zakwasu bezglutenowego można śmiało sobie wyprowadzić zakwas żytni w nowym słoiku.


Jak zrobić chleb na zakwasie (orkiszowo-żytni)? Chleb na zakwasie z tego przepisu nie wymaga wiele zachodu, specjalnych maszyn, miksera i długiego wyrabiania. To jeden z powodów, dla których go uwielbiam.

Masz ochotę na barszcz czerwony, ale nigdy nie słyszałaś o zakwasie buraczanym? Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Oczywiście można próbować i modyfikować przepisy i dodawać zakwas dokarmiany inną mąką.


Ilość dodanego zakwasu w przepisie na chleb jest najczęściej mała. Moim zdaniem chleb z mieszanki nie umywa się do tego na zakwasie samodzielnie wyrobiony co tak naprawdę jest bardzo proste:). Chleb żytni na zakwasie - poznaj najlepszy przepis.


Sprawdź składniki i instrukcje na KuchniaLidla. Dla wszystkich, którzy chcą piec pyszne, domowe chleby na zakwasie serdecznie polecam ten przepis. Mój przepis na chleb żytni jest bardzo prosty i szybki, wychodzi zawsze, gdy mamy aktywny. Uwierzcie lub nie, ale jest to przepis, który testowałem najdłużej ze wszystkich. Ponad rok piekę podobny chleb i zawsze coś mi nie pasowało.


Chciałem podzielić się z wami superdopracowanym przepisem i oto jestem – rok później. Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę.


Przepis na zakwas żytni do chleba.

Wszystkie składniki (oprócz ziaren) umieść w misce i wymieszaj. Wyrabiaj tylko do połączenia składników. Mąka żytnia nie lubi długiego wyrabiania. Ciasto przykryj ściereczką i odstaw na blat, na godzin (najlepiej na całą noc).


Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto. Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę. W przeciwieństwie do wielu chlebów, które możemy kupić w sklepie, domowy, żytni chleb na zakwasie pozbawiony jest jakichkolwiek wzmacniaczy smaku i konserwantów, a mimo to może być.


Warto jednak pamiętać, że istnieją różne rodzaje chleba żytniego. Najbardziej ceniony jest chleb żytni na zakwasie. A przepis na chleb żytni mam w planach dodać niedługo na stronę, ale jeśli Ci się śpieszy to napisz do mnie, prześlę Ci na maila. Ja pamiętam zapach pieczonego chleba u mojej Babci – to jest ze mną od dzieciństwa.


Chleb pszenno żytni na pszennym zakwasie, piekłam całkiem niedawno. Uwielbiam ten chleb, bo mi najbardziej przypomina polski chleb. Najlepiej jest zacząć od starego zakwasu, który ktoś znajomy hoduje od dawna.


Jeśli nie mamy takiej możliwości to po prostu w czystym słoiku rozrabiamy mąkę żytnią z letnią wodą, żeby uzyskać proporcje gęstej śmietany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty